Uszkodzona tuleja pływająca w tylnej zwrotnicy Alfa Romeo 166

  • Dodano: 30-04-2014 /
  • autor: Redakcja /
  • komentarzy: 0

W poniższym poradniku przedstawiony jest sposób wymiany tulei znajdujących się w tylnej zwrotnicy samochodu Alfa Romeo 166. Najczęściej konieczność wymiany tych elementów objawia się zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem kół na tylnej osi.

 

Do przeprowadzenia tej czynności niezbędny jest swobodny dostęp do podwozia naszego samochodu. Dobrze jest więc mieć możliwość skorzystania z kanału bądź podnośnika samochodowego. Pierwszym krokiem jest demontaż koła. W tym celu unosimy samochód odpowiednio go zabezpieczając przed stoczeniem się i przy pomocy przystosowanego do tego klucza odkręcamy koło, a następnie bolec na tarczy. Po wykonaniu tych czynności opuszczamy pojazd i zaczynamy demontaż mocowania klocków hamulcowych. Zdejmując zacisk możemy podważyć go za pomocą dwóch płaskich śrubokrętów. Kolejnym krokiem jest ściągnięcie tarczy hamulcowej i wyczyszczenie miejsca, w którym łączyła się ona z piastą za pomocą specjalnego preparatu (np. WD-40).

 

Pozostaje nam już tylko zająć się czujnikiem ABS przy pomocy imbusa i młotka (uderzając w czujnik od drugiej strony). W tym momencie mamy swobodny dostęp do wahacza, jednak nie musimy go całkowicie zdejmować. Wykręcamy jedynie wahacz pionowy, dolny i łącznik stabilizatora. Wahacz pionowy przykręcony jest za pomocą długich śrub, które po jego odkręceniu wsadzamy z powrotem na ich miejsce i za pomocą młotka wybijamy wahacz ze zwrotnicy. Teraz zajmijmy się amortyzatorem i wyciągnijmy go z tulei zwrotnicy. W dalszej kolejności przed nami najtrudniejsza część, a więc wymiana. O ile przy wybijaniu starej, uszkodzonej tulei nie musimy się specjalnie starać, o tyle uszkodzenie nowej części nie jest tym czego oczekujemy. UWAGA! Przy wyjmowaniu i montażu nowej tulei zwróćmy szczególną uwagę na jej gumowy kołnierz. Mniej cierpliwe osoby mogą go z łatwością uszkodzić szczególnie podczas wbijania nowej tulei. Kiedy już się z tym uporamy możemy zająć się składaniem poszczególnych części. Finałowym krokiem procesu wymiany tulei pływających w tylnej zwrotnicy jest wizyta w specjalistycznym warsztacie w celu ustawienia zbieżności kół.

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *