Alfa Romeo 145

  • Dodano: 22-04-2014 /
  • autor: Redakcja /
  • komentarzy: 0

Pierwszy egzemplarz Alfy Romeo 145 wyjechał z fabryki w 1994 roku. Jest to samochód 3-drzwiowy jednak w 1995 roku rozpoczęto produkcję Alfy Romeo 146 będącej 5-drzwiową wersją 145.

 

Samochód włoskiego producenta charakteryzował się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i przyjemnym dla ucha dźwiękiem pracującego silnika. Układ zawieszenia występujący w tej Alfie zbudowany jest z wahaczy poprzecznych, amortyzatorów teleskopowych i stabilizatorów przechyłów z przodu, natomiast tylne zawieszenie to wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe i stabilizator. Zawieszenie w tym samochodzie zasłużyło sobie na duże uznanie, które zdobyło u każdego właściciela tego samochodu ze względu na swoją bezawaryjność i płynną pracę.

 

W 1997 roku została przedstawiona światu Alfa Romeo 145 w poliftowej wersji. Na niemieckim rynku motoryzacyjnym pojawiła się 500 egzemplarzy z limitowanej edycji „Limited Edition 500”. Samochody te posiadały białe boczne kierunkowskazy, 16 calowe felgi, chromowaną końcówkę wydechu oraz niższe zawieszenie. Dodatkowo wnętrze Alfy Romeo 145 z limitowanej edycji różniło się od standardowej wersji.

 

Jednostki napędowe jakie były montowane w tym modelu to cztery silniki benzynowe (od 1.3 V8  do 1.7 V16) oraz jeden motor napędzany olejem napędowym o pojemności 1.9 i mocy 90KM. Od roku 1996 do palety silnikowej Alfy 145 dołączono silniki 2.0 V16 o mocy 150 koni mechanicznych znane z modelu 155. Trzy lata później jednostkę 1.9 TD zastąpiono nowoczesnym silnikiem o oznaczeniu JTD. Jest to turbo diesel z układem Common Rail, który w tamtych czasach robił furorę na drogach na rynku motoryzacyjnym.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *